ارتودنسی ،آیا با ارتودنسی میشود سیگار کشید

8 سپتامبر, 2020 0
-در-کلینیک-درمانی-مناسب.jpg

افراد به دلایل اصلاحیِ مختلف، دندان‌های خود را به ارتودنسی می‌سپارند. کشیدن سیگار، غالبا در دوران ارتودنسی، برای سلامت دهان و دندان مضر بر شمرده می شود.

ارتودنسی به روش ثابت، راهی اثربخش برای ساخت لبخندی زیبا

شیوه رایج برای ارتودنسی بزرگسالان، ارتودنسی به روش ثابت است، که عملکرد بهتری در مقایسه با شیوه متحرک درمان دارد. در این روش، بریس ارتودنسی در دهان فرد به صورت ثابت مستقر می شود و دیگر نمی توان آن را برای مسواک زدن و غذاخوردن از دهان خارج کرد. روش ارتودنسی ثابت، به دلیل عملکرد بهتر، زودتر نتیجه مناسب را به ارمغان می آورد و فرم دلخواه لبخند را برای فرد، در مدتی کوتاه تر، حاصل می کند. البته با این وجود، ارتودنسی به روش ثابت نیز پروسه ای زمان ‌براست و قریب به دو سال به طول خواهد انجامید.

بریس هایِ ثابت ارتودنسی از نوع

  • دیمون
  • سرامیک
  • فلزی و اینگوال

ساخته می شوند.

براکت های دیمون، از سیستم‌هایِ جدیدتر ارتودنسی ثابت است که به‌طور پیوسته بر دندان‌ها فشاری ملایم می‌آورد، و برای ایجاد طرح لبخند مناسب، بسیار کارآمد و اثربخش است. براکت های ثابت ارتودنسی، از هر نوعی که باشند، باید با مسواک زدن تمیز شوند. اگر در اثر کشیدن سیگار، فضای کام و لثه‌ی دهان ملتهب شده باشد، دندان‌ها آسیب‌پذیرتر می‌شوند و ممکن است در اثر مسواک زدن، بریس‌هایِ قرار گرفته بر روی دندان‌ها، دچار خرابی و شکستگی شوند.

دستگاه ارتودنسی ثابت

در دستگاه ارتودنتیک، نخِ سیمِ ارتودنسی بر روی براکت‌ها قرار گرفته و در انتهای ردیف دندان‌ها، در قلاب قفل می شود. بند یک جزء دیگر در دستگاه ارتودنتیک است که به شکل حلقه‌ای به دور دندانِ آسیاب قرار می‌گیرد. بند چرمی و کش الاستیک نیز از سایر اجزاء دستگاه ارتودنسی است.

اجتناب از استعمال دخانیات و ارتودنسی زیبایی

معمولا پس از نصب بریس ارتودنسی، و در طی دوره‌ی قرار داشتن بریس‌ها در دهان، باید در چندین نوبت به پزشک مراجعه کرد تا روند درمان بررسی شود. در این دوره، بسته به نوعِ دستگاه ارتودنسی، توصیه می شود که از خوردنِ برخی خوراکی‌هایِ

  • سخت
  • نوشیدن الکل
  • و کشیدن سیگار

پرهیز شود. این موارد، احتمالا باعثِ وخامتِ سلامتِ دهانِ بیمار و طولانی‌تر شدنِ فرآیند درمان می‌شوند.افزون بر این، در صورت استعمالِ مداوم دود تنباکو و عدم رعایت بهداشت مناسب دندان‌ها، لایه ای از رسوبِ تیره ناشی از دود سیگار، بر روی مینایِ دندان انباشته شده و جلوه‌ای زرد به ردیفِ دندان ها می‌دهد؛ این امر، عاملی خطیر برای زیباییِ طرح دندان‌‌هاست. برای زیبا ساختنِ شکوفاییِ لبخندمان، نیازمند دندان هایی سفید، مرتب و سالم هستیم. علاوه بر این، احتمال زرد شدنِ سیم و بریسِ ارتودنسی نیز وجود خواهد داشت و ممکن است زیباییِ فرد تحت تاثیر آن قرار بگیرد. باید توجه کرد که هدف از نصب بریس‌هایِ ارتودنسی، جا‌به‌جایی دندان‌ها و قرار گرفتن آنها در فرم مناسب است. سیگار کشیدن احتمالِ التهاب لثه را افزایش می دهد و این خود می‌تواند حرکتِ متناسبِ دندان‌ها را تحت شعاع قرار دهد.

ارتودنسی در کلینیک درمانی مناسب

نقش پزشک و کلینیک خوب در فرآیند درمان بالقوه چشمگیر است.

در هنگام ارتودنسی، رعایت نکات بهداشتی و خودداری از استعمال دخانیات، قطعا نتایج بهتری در بر خواهد داشت؛ اما نباید از نقشِ متخصصِ مجرب و کارآزموده در این پروسه چشم‌پوشی کرد. مشاوره نیز امری بسیار مهم است که به بهترین شکل باید پیش از نصب دستگاه ارتودنسی، و در طول درمان، برای بیمار فراهم باشد. یک کلینیک خوب، مجهز به تمامی امکانات بهداشتیِ تخصصی است و فضایی پاکیزه را در اختیار بیماران می‌گذارد. همچنین، کلینیک دندانپزشکی باید از لحاظ مکانی نیز در دسترس باشد، تا افراد بتوانند بدون کمترین زحمت، خود را به مطب دندانپزشک برسانند.

ارتودنسی در دندانپزشکی فاطمی

کلیه ی خدمات دندان در دندانپزشکی فاطمی انجام می شود و شما برای این که این خدمات را با بهترین روش انجام دهید می توانید با ما تماس بگیرید و یا از نوبت گیری آنلاین دندانپزشکی فاطمی استفاده کنید . ما بهترین لبخند را برای شما می سازیم تا اعتماد به نفس بالایی داشته باشید با کلینیک دندانپزشکی فاطمی همراه باشید


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *






سوالی دارید

اکنون با ما تماس بگیرید

آدرس : تهران – خیابان فاطمی – قبل از خیابان ولیعصر – جنب مترو جهاد – کوچه غزالی – پلاک 12 – طبقه 5


شماره های تماس

۵۴۹۰۲ (۳۰ خط)
۸۸۴۹۹۳۱۴ (۱۰ خط)


دنبال کنید

فعالیت ما را

در شبکه های اجتماعی با ما همراه باشید



پشتیبانی سایت : وب گوهر