ارتودنسی دیمون چیست و چرا محبوبیت زیادی دارد

1 سپتامبر, 2020 0
-دیمون-چیست.jpg

از روش های جدید برای مرتب کردن دندان‌ ، ارتودنسی به روش دیمون (Damon) است. به طور کلی، برای داشتن دندان هایی صاف و مرتب و ایجاد لبخندی زیبا از ارتودنسی استفاده می شود. روش ارتودنسی دیمون به دلیل خود تنظیم بودن و عدم نیاز به کش‌ برای متصل کردنِ سیم به براکت‌ها، توانسته سبب درمانی سریع‌تر و با نتایجی فوق العاده شود. اما ارتودنسی به روش دیمون به چه شکل انجام می گیرد؟ مزیت های این روش در چیست؟ و چرا این قدر محبوبیت پیدا کرده است؟

روش ارتودنسی دیمون

لبخند زیبا فراتر از ردیف دندان های مرتب است. شاید فکر کنید تنها با مرتب کردن دندان‌ها لبخندی دلنشین و خوشایند حاصل می شود، اما لبخند زیبا پیش از هر چیز به سلامت دهان و دندان مربوط است. اینجاست که روش دیمون می تواند وارد عمل شود و با کمترین میزان آسیب به دهان و دندان، نظم ردیف دندان هایتان را در کوتاه ترین زمان و به بهترین شکل فراهم کند.
برای از بین بردن عارضه‌هایی همچون بایتِ نامناسب و فاصله یا ‌فشردگی دندان‌ها، ارتودنسی به روش دیمون بسیار کارآمد است.

عملکرد ارتودنسی دیمون

در سیستم درمانی دیمون، برخلاف روش‌های قدیمی‌ ارتودنسی، بند لیگاتورِ لاستیکی که رابط سیم و براکت بود، حذف شده است و خود براکت‌ها قابلیتِ باز و بسته شدنِ کشویی دارند. این قابلیت باعث ایجاد یک مکانیسم خود تنظیم برای بریس‌های دیمون شده است و فشار وارد آمده بر دندان‌ها ملایم است، تا به مرور، هر دندان در ردیف خود جا بگیرد.

با گذشت زمان و با حرکت دندانها، کم‌کم فشار براکتِ‌ دیمون بیشتر خواهد شد.

مزیت‌ها و علت محبوبیت روش درمانی دیمون

درمان سریع تر

  • با ارتودنسی دیمون زودتر می توانید نتیجه درمان را مشاهده کنید.
  • کسانی که از روش دیمون برای ارتودنسی دندان‌های خود استفاده می‌ کنند، در مقایسه با کسانی که براکت‌ های قدیمی را به کار می برند، نزدیک به ۷ ماه زودتر درمان‌شان تکمیل می شود.

سهولت در تمیز کردن دندان

براکت دیمون نسبت به براکت‌های معمولی اجزای کمتری دارد و در نتیجه فضا برای تجمع جرم و باکتری کمتر است و راحت‌تر می ‌توانید دندان خود را مسواک زده و تمیز کنید.

راحتی و آسایش بیشتر

  • فشار کمتر به دندان‌ها باعث آزردگی و ناراحتی کمتر در دهان می شود.
  • در روش دیمون تقریبا ۶۰ درصد احساس ناراحتی در دهان کمتر است.

کاهش دفعات مراجعه به دندانپزشک

جلسات ویزیت دندانپزشک تقریبا به نصف تعداد جلسات لازم برای براکت‌های سنتی کاهش خواهد یافت.

اثربخشی بیشتر

مطالعات نشان می دهد ارتودنسی دیمون برای درمان و تنظیمِ محور دندان، در موارد حادِ به هم فشردگی، اثربخشی بهتری دارد.

سایش کمتر

از آن جایی که براکت‌های دیمون خود تنظیم هستند، اصطکاک بین براکت و دندان کمتر است و از فرسایش و خرابی مینای دندان جلوگیری می شود.

مخفی و زیباتر

در روش دیمون می توانید از بریس‌های پورسلین، سرامیک و فلزی استفاده کنید. بریس‌های شفاف و سرامیکی کمتر به چشم می آیند و در نتیجه از نظر زیبایی مناسب‌تر هستند.

برای روش دیمون محدودیت سنی وجود دارد؟

  • براکت‌ های دیمون را تقریبا برای تمام رده های سنی می توان استفاده کرد.
  • کودکان نیز همچون بزرگسالان می توانند از این روش برای درمان عارضه‌ های دندان خود بهره ببرند. ولی در هر حال، باید پیش از انتخاب هر روش درمانی با دندانپزشک خود مشورت کنید، تا بتوانید بهترین روش درمانی را برای خود برگزینید.
  • کلینیک دندانپزشکی فاطمی

  • هر خدمتی که نیاز باشد انجام دهیم تا لبخندی زیبا تر را به شما هدیه دهیم در دندانپزشکی فاطمی انجام می شود تنها کافی است با دندانپزشکی فاطمی تماس بگیرید و از خدمات ما بهره مند شوید خدمات زیبایی دندان اعم از ایمپلنت دندان و . . . . در دندانپزشکی فاطمی با بهترین متد ها انجام  می گیرد تا شما به زحمت نیفتید .

 

 

 


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *






سوالی دارید

اکنون با ما تماس بگیرید

آدرس : تهران – خیابان فاطمی – قبل از خیابان ولیعصر – جنب مترو جهاد – کوچه غزالی – پلاک 12 – طبقه 5


شماره های تماس

۵۴۹۰۲ (۳۰ خط)
۸۸۴۹۹۳۱۴ (۱۰ خط)


دنبال کنید

فعالیت ما را

در شبکه های اجتماعی با ما همراه باشید



پشتیبانی سایت : وب گوهر