ترمیم دندان چیست

25 اکتبر, 2018 0
-دندان-پوسیده-و-جلوگیری-از-پیشرفت-پوسیدگی-و-آسیب-مینای-دندان-min.jpg

ترمیم دندان، ساختار صدمه دیده شده و یا از دست رفته دندان اصلاح می کند. این روش باعث می شود مشکلات دندان برطرف می‌شود.هدف اصلی از ترمیم دندان در دندانپزشکی فاطمی که بتوانیم تا حدودی دندان‌های طبیعی حفظ کنیم. درترمیم دندان، تنها حفظ دندان صدمه دیده نیست، در واقع به سلامت سایر دندان‌های باقیمانده در دهان مورد توجه قرار می گیرد .امروزه گزینه‌های مختلفی برای ترمیم دندان وجود دارد که تقریباً تمامی مشکلات دندانی برطرف خواهد شد . روش های ترمیم دندان مشکلاتی چون پوسیدگی، صدمه‌دیدگی یا حتی از دست دادن دندان را اصلاح می کند و لبخند شما را زیبا خواهد کرد

ترمیم دندان

پر کردگی گلاس آینومر در دندانپزشکی فاطمی

این نوع پر کردن معمولا برای پر کردن دندان زیر خط لثه و نیز به منظور ترمیم دندان کودکان کم سن، استفاده می گردد.هزینه پرکردگی گلاس آینومر مشابه هزینه پرکردگی رزین کامپوزیت است.

ترمیم دندان با اینله و اونله

اینله و اونله ۲ نوع خاص از ترمیم دندان هستند که برای پر کردن دندان دچار پوسیدگی استفاده می گردند.

  • اونله
  • اینله پروتزهایی

هستند که معمولا از جنس سرامیک ساخته می شوند.

به این ترتیب اینله یک پرکردگی کوچک است که سطح رویی یک دندان را می پوشاند از طرف دیگر اونله ناحیه بزرگتری از دندان را پوشانده و برای درمان پوسیدگی های وسیع مناسب است.امروزه دندانپزشک ها از مواد و پرسلن به رنگ دندان برای پر کردن دندان ها و ساخت اینله و اونله استفاده می کنند تا علاوه بر حفظ سلامت دندان، ظاهر طبیعی آن را نیز بازیابی کنند.توجه داشته باشید، اینله و اونله در لابراتور دندانپزشکی توسط یک تکنسین با توجه به قالب تهیه شده از دندان شما ساخته می شوند. به این ترتیب تا زمان ساخت ترمیم، برای شما از یک پرکردگی موقت بر روی دندان استفاده می گردد.زمانی که اینله و اونله آماده شد دندانپزشک از چسب مخصوص برای قرار دادن آن در محل، پس از خارج کردن پرکردگی موقت استفاده می کند.

 ترمیم دندان ها با استفاده از روکش

روكش يك نوع بازسازي دندان است، اگر دندان هاي شما به شدت تخريب شده باشند يا داراي شكستگي زياد باشند يا دندان تان در اثر عصب كشي بخش زيادي از تاج خود را از دست داده باشد، بهترين روش درمان، استفاده از روكش می باشد. روكش مانند كلاهكي دور تا دور دندان را مي گيرد و از آن در مقابل فشارهاي عمودي و افقي به خوبي محافظت مي كند.روكش هاي دنداني نزديك به 100 سال قدمت دارند و تا 50 سال پيش، روكش ها به صورت تمام فلزي «فول منتال» ساخته مي شدند .بعد از گذشت 50 سال، چيني هايي را به فريم فلزي اضافه كردند و روكش هاي متال­سراميك كم كم وارد بازار شد.بعد از آن كم كم در 10 تا 15 سال اخير روكش تمام چيني يا تمام سراميك جاي آنها را گرفتند.البته استفاده از روكش ها هميشه به صلاح شما نيست.

روکش دندان

اگر دندان هاي شما داراي لب پريدگي يا شكست كم باشد، اين مشكل با استفاده از لمينت ها به راحتي درمان مي شود. در توضيح لمينت ها گفته ام، برعكس روكش ها كه ميناي دندان بيشتر تراش مي خورد، در لمينت گذار بخش كمي از ميناي دندان شما تراشيده مي شود در استفاده از لومينيرز كه ضخامتي به اندازة يك لنز چشم دارد! ممكن است اصلاً دندان شما تراش نخورد.زماني كه نسج قابل توجهي از دندان از بين مي رود بايد دندان با نسج مصنوعي بلافاصله جايگزين شود كه در اين حالت استفاده از روكش بهترين گزينه است.

اگر شما مراقبت هاي لازم را از روكش تان بكنيد و مانند ديگر دندان هايتان به خوبي آنها را

  • مسواك بزنيد و نخ دندان بكشيد
  • در آن صورت طول عمر روكش ها حتي به بالاتر از 20 سال نيز مي رسد

در علم پزشكي هرگونه عضو مصنوعي كه در بدن قرار مي گيرد پروتز ناميده مي شود.

پروتز دندان ها بر 2 نوع هستند

  • پروتزهاي متحرك
  • پروتزهاي ثابت

روكش ها جزء پروتزهاي ثابت هستند.

شما اگر نياز باشد مي توانيد پروتزهاي متحرك را «دندان مصنوعي» از دهان تان به راحتي خارج كنيد و بعد در سر جايش قرار دهيد اما در مورد روكش ها اين گونه نيست. شما نمي توانيد بعد از بكار گذاشتن روكش، روكش هاي خود را با دست برداريد و دندان هاي اصلي خود را ببينيد.رنگ روكش ها تحت هيچ شرايطي عوض نمي شود و در بحث بليچينگ گفته ام كه شما با بليچينگ يا سفيد كردن نمي توانيد رنگ روكش تيره تان را سفيدتر كنيد.  پُر واضح است اگر تنها 1 يا 2 دندان شما نياز به روكش داشته باشد بايد رنگ آنها را مطابق رنگ اصلي دندان تان انتخاب كنيد تا هنگام خنديدن تمام دندان هايتان يك دست ديده شوند.

پروتز دندان

دندان هاي دچار شكستگي مادرزادي مثل

  • دندان هاي ميخي شكل
  • يا دندان هايي كه نسبت به ديگر دندان هايتان كوچك تراند
  • يا نامتناسب اند به كمك روكش، قابل اصلاح مي باشند.

در كُل استفاده از روكش يا هر نوع ترميم دندان ديگري بنا به تشخيص دندان پزشك انجام مي گيرد و در نهايت اين دندان پزشك تان است كه تصميم آخر را مي گيرد و اگر دندان شما نياز به روكش داشته باشد، روكش گذاري را پيشنهاد مي كند.

بلیچینگ دندان

 

خدمات دندانپزشکی فاطمی

دندانپزشکی فاطمی خدمات مختلفی از جمله ایمپلنت دندان، درمان ریشه، جراحی لثه، بلیچینگ دندان، پروتز دندان ثابت و متحرک، ترمیم دندان و … ارائه می دهد، این دندانپزشکی با 15 سال سابقه کار به عنوان یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین دندانپزشکی های تهران واقع در فاطمی است که با رعایت تمام نکات بهداشتی نسیت به درمان و زیباسازی دندان های شما می پردازد. دندانپزشکی فاطمی همواره در راستای رضایتمندی مشتری تلاش می کند و با تیمی مجرب و با سابقه تمامی خدمات دندان شما را با رعایت نکات بهداشتی و همچنین با نهایت دقت انجام می دهند.

دندانپزشکی فاطمی با گسترش نیروی ماهر و باتجربه خود در راستای انجام سریع تر امور مشتریان و رضایتمندی آنان است.


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *






سوالی دارید

اکنون با ما تماس بگیرید

آدرس : تهران – خیابان فاطمی – قبل از خیابان ولیعصر – جنب مترو جهاد – کوچه غزالی – پلاک 12 – طبقه 5


شماره های تماس

۵۴۹۰۲ (۳۰ خط)
۸۸۴۹۹۳۱۴ (۱۰ خط)


دنبال کنید

فعالیت ما را

در شبکه های اجتماعی با ما همراه باشید



پشتیبانی سایت : وب گوهر