جراحی لثه چیست

25 اکتبر, 2018 1
-لبخند.jpg

برای در مان بیماری های لثه ، مانند عفونت لثه یا پریودنتیت لازم می شود ، دندانپزشکان جراحی لثه را انجام میدهند ،هدف اصلی برای جراحی لثه در دندانپزشکی فاطمی ،جلوگیری از بیماری های جدی مربوط به بافت لثه و رفع تمام خسارات ها  زیر میباشد مانند:

  • جلوگیری از افتادن دندان
  • کاهش شکاف لثه بین دندانها
  • از بین بردن باکتری ها و عفونت

 

جراحی زیبایی لثه

 

جراحی پریواستاتیک: (زیبایی لثه)

 جراحی لثه یا ژینژیوکتومی یک روش جراحی ساده اصلاح لبخند لثه ای خفیف است. این روش برای برداشتن  بافت اضافی  و اصلاح ظاهر بافت لثه اطراف دندان ها استفاده می گردد. دندان پزشک مقدار کمی از بافت لثه شما را با استفاده از دستگاه الکتروسرجدی برمی دارد. در این روش

  • هیچ گونه دردی را حس نمی کنید
  • و بعد از انجام آن نیازی به بخیه زدن لثه ها نیست
  • و معمولاً بعد از 2 هفته لثه شما بهبود پیدا می کند.

 جراحی افزایش طول تاج

اگر در اثر لبخند پیشرفته، طول تاج دندان هایتان کوتاه باشد، به کاهش گسترده بافت لثه نیاز دارید و باید روی دندان شما جراحی افزایش طول تاج دندان انجام پذیرد.

در انجام این روش دندان پزشک از داروی بی حسی موضعی استفاده می کند و شما دردی را احساس نمی کنید. دندان پزشک لثه را به آرامی از روی استخوان زیر آن بلند کرده و مقداری از بافت لثه را برمی دارد و مقداری از استخوان زیرین لثه را اصلاح می کند. با این روش دندان بلندتر به نظر می رسد و لثه ها کمتر دیده می شوند وقتی در این روش لثه بالا برده می شود.

دندان پزشک می تواند با درمان لامینت و یا وینر ظاهر لبخند را دوباره بازسازی کند.

جراحی لثه با لیزر

دندان های کوتاه با بافت ضخیم لثه را می توان با جراحی لثه با لیزر درمان کرد. لبخندهای لثه ای را می توان حتی بدون انجام عمل جراحی گسترده و دردناک اصلاح کرد.مهم تر از آن، در جراحی لثه با لیزر، زمان فرآیند بهبودی کمتر شده و این روش سریع تر از جراحی معمول لثه می باشد.

جراحی لثه

 جراحی پایین آوردن لب

برای کاهش نمایش لثه و بهبود ظاهر لبخند لثه ای می توان از جراحی پایین آوردن لب استفاده کرد.

  • این روش زمانی استفاده می شود که لب بالای شما بیش از اندازه متحرک باشد
  • یا به نحوی دارای عدم تطابق اسکلتی باشد، که باعث نشان داده شدن بافت لثه هنگام خندیدن می شود.
  • با پایین آوردن لب از طریق جراحی ، بافت کمتری از لثه در زمان لبخند زدن دیده می شود.

 زمانی که لب بالا در موقعیت جدید خود بخیه زده شد، عضله مسئول کشیدن لب به بالاتر از خط لثه در هنگام خندیدن، محدودتر می شود. و این عمل باعث ایجاد لبخندی زیباتر و نمایش کمتر لثه در زمان خندیدن می شود.

 درمان خنده لثه ای با استفاده از بوتاکس در دندانپزشکی فاطمی

درمان اصلاح لبخند

اگر به هر دلیلی تمایل برای جراحی زیبایی لبخند لثه ای نباشد می توان با تزریق بوتاکس به لب بالا تا حدی مشکل خنده لثه ای خود را برطرف کرد.

بوتاکس پروتئین تولید شده توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم است و از طریق مسدود کردن موقت مسیر ورود پالیس های عصبی به عضلات مورد تزریق قرار گرفته، این عضلات را شل می کند. با این روش فعالیت عضله کاهش می یابد. همچنین عضله بالا برنده لب بالا که رشد بیش از اندازه ای داشته باشد را می شود با چند تزریق کوچک بوتاکس ضعیف تر کرد.بوتاکس سبب می شود که عضله بالا برنده با قدرت کمتری منقبض شود تا لب بالا دیگر هنگام لبخند زدن به اندازه سابق بالا نرود و لثه ها کمتر دیده شوند و در نتیجه لبخند زیباتری ایجاد شود.تعداد واحدهای بوتاکس مورد نیاز به قدرت عضله شما بستگی دارد.معمولاً 10 واحد بوتاکس برای اصلاح لبخند لثه ای کافی است.بعد از درمان بوتاکس به مدت 4 ساعت از

  • لمس کردن
  • مالیدن، ماساژ
  • یا آرایش ناحیه درمان شده خودداری فرمایید. این عمل 5 تا 10 دقیقه طول می کشد.

جراحی فک و صورت

خدمات دندانپزشکی فاطمی

دندانپزشکی فاطمی خدمات مختلفی از جمله ایمپلنت دندان، درمان ریشه، جراحی لثه، بلیچینگ دندان، پروتز دندان ثابت و متحرک، ترمیم دندان و … ارائه می دهد، این دندانپزشکی با 15 سال سابقه کار به عنوان یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین دندانپزشکی های تهران واقع در فاطمی است که با رعایت تمام نکات بهداشتی نسیت به درمان و زیباسازی دندان های شما می پردازد.

دندانپزشکی فاطمی همواره در راستای رضایتمندی مشتری تلاش می کند و با تیمی مجرب و با سابقه تمامی خدمات دندان شما را با رعایت نکات بهداشتی و همچنین با نهایت دقت انجام می دهند.

ارائه خدمات مختلف در دندانپزشکی فاطمی باعث شده است که تعداد مراجعه کنندگان افزایش یابد و همچنین بسیار مهم است که این خدمات به صورت درست و دقیق انجام شود. به همین دلیل دندانپزشکی فاطمی بسیار محبوب شده است.


1 دیدگاه

  • H

    11 آوریل, 2023 در 4:07 ب.ظ

    سلام وقت بخیر. ببخشید هزینه جراحی پایین آوردن لب چقدره؟؟

    پاسخ

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *






سوالی دارید

اکنون با ما تماس بگیرید

آدرس : تهران – خیابان فاطمی – قبل از خیابان ولیعصر – جنب مترو جهاد – کوچه غزالی – پلاک 12 – طبقه 5


شماره های تماس

۵۴۹۰۲ (۳۰ خط)
۸۸۴۹۹۳۱۴ (۱۰ خط)


دنبال کنید

فعالیت ما را

در شبکه های اجتماعی با ما همراه باشید



پشتیبانی سایت : وب گوهر