راه های نگهداری و مراقبت از ایمپلنت دندان

28 جولای, 2020 0
implant.jpg

یمپلنت جایگزین دندان های شما به شمار می آید. یکی از اصلی ترین کار هایی که بعد از کاشت ایمپلنت باید انجام داد مراقبت و نگهداری درست از آن ها است. نگهداری و مراقبت کردن از ایمپلنت درست مانند مابقی دندان ها می باشد و اصلاً کار سختی نیست. فقط باید به توصیه های متخصص ایمپلنت به خوبی توجه کرد. از آن جایی که ایمپلنت ها به جای دندان در دهان شما کاشت می شوند پس مانند مابقی دندان ها دائمی نیز هستند.پس مراقبت کردن از آن ها باید به طور مدوام صورت گیرد به طوری که از جرم گرفتن آن جلوگیری نماییم.

نکاتی در مورد مراقبت کردن از ایمپلنت ها

ایمپلنت دندان

بعد از انجام عمل ایمپلنت، به نکات زیر دقت کنید:

• ایمپلنت دندان اگر چه دچار حفره و کرم خوردگی نمی شوند اما به شدت در برابر لکه ها و جرم گرفتگی حساس و ضعیف هستند به همین دلیل مراقبت مداوم از آن ها ضروری و لازم است.
  • بعد از جراحی کردن ایمپلنت ها باید روزی  ۲ بار مسواک بزنید.
  • مسواک زدن اصولی بعد از هر وعده غذایی به خصوص غذا هایی شیرین و گاز دار یکی از مهم ترین راه های مراقبت کردن از ایمپلنت ها به حساب می آید.
  • برای جلوگیری از رشد باکتری ها می توانید از مسواک های برقی که تمام سطح دندان ها را تمیز می کند استفاده کنید.
  • برای مراقبت کردن از ایمپلنت ها بعد از جراحی تنها مسواک زدن کافی نیست و باید حتماً از نخ دندان نیز استفاده کرد. تا خرده های مواد غذایی که در بین دندان ها باقی مانده است نیز از بین برود و باعث پوسیدگی و خراب شدن دندان ها نگردد.
  • استفاده کردن از دهان شویه های آنتی باکتری می تواند باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان ها شود.
  • استفاده کردن از خمیر دندان هایی با ویژگی از بین بردن تاتار و پلاکت ها نیز توصیه می شود.
  • مصرف قرص هایی که مانع تجمع پلاکت روی دندان می شود نیز گاهی پیشنهاد می گردد.
  • و استفاده از مسواک های بین دندانی نیز برای آن مناسب است.

چرا باید بعد از جراحی کردن ایمپلنت مدام به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کرد؟

ایمپلنت دندان ، توصیه تمامی متخصصین ایمپلنت این است که باید بعد از جراحی در یک سال اول ۴ بار به دندانپزشک مراجعه شود، تا ایمپلنت دچار آسیب و عفونت نشود.

مراقبت از ایمپلنت دندان

متخصصین ایمپلنت در مطب دندان پزشکی برای مراقبت از ایمپلنت موارد زیر را انجام می دهند:

• با هر بار مراجعه کردن تمامی دندان های شما را بررسی می کند.
  • اگر ایمپلنت شما به هر دلیلی دچار مشکل شده باشد با مراجعه به موقع، پزشک متوجه مشکل شده و آن را درمان می کند.
  • مراجعه مداوم از عفونت کردن لثه ها و خراب شدن ایمپلنت جلوگیری می کند.
  • متخصصان ایمپلنت در مطب با کمک اشعه های ایکس وضعیت ایمپلنت را با سایر دندان ها مقایسه می کنند.

در صورت مراقبت نکردن از ایمپلنت ها چه اتفاقی می افتد؟

• اولین نشانه مراقبت کردن نادرست از ایمپلنت خونریزی کردن است که در علم پزشکی به آن موکوزیت می گویند.
  • این مشکل با مراجعه منظم به متخصصین ایمپلنت قابل شناسایی است و از خونریزی کردن آن جلوگیری می شود.

اما اگر به موقع به متخصص ایمپلنت مراجعه نکنید و از مراقبت کردن ایمپلنت ها غافل شوید ممکن است با مشکل بزرگی دچار شوید که احتمال درمان کردن آن غیر ممکن باشد اگر ایمپلنت یا لثه شما دچار عفونت شود و دیر متوجه شوید احتمال اینکه به فک سرایت کند زیاد است و در صورت ادامه پیدا کردن عفونت و سایر مشکلات ممکن است با شکستگی ایمپلنت نیز مواجه شوید.حال سؤال این است که چطور ممکن است که ایمپلنت دچار عفونت شود؟ در پاسخ باید گفته شود که لبه های ایمپلنت دقیقاً مشابه شیار دندان ها است که محل خوبی برای تجمع و رشد باکتری است.

• با جمع شدن پلاکت ها روی لبه ایمپلنت ها
  • و تمیز نکردن مداوم آن احتمال عفونت

وجود دارد که بر اثر آن شکستگی و یا لق شدن ایمپلنت ها وجود دارد.

عمل ایمپلنت

سخن آخر

به طور کل مراقبت از ایمپلنت دندان یکی از مهم ترین مراحل  بعد از این جراحی محسوب می شود.

بعد از این عمل شما باید به طور مداوم

• مسواک بزنید
  • و نخ دندان بکشید تا از تجمع شدن پلاکت ها جلوگیری کرده و دچار عفونت لثه و فک نشوید

همچنین اگر لثه های شما بعد از جراحی و مراقبت مداوم و صحیح قرمز یا صورتی بود این بدان معنا است که جراحی شما عفونت نکرده و به درستی از آن مراقبت می نمایید. در واقع این علائم بدین معنا است که جراحی ایمپلنت شما یا روش مراقبت کردنتان درست و موفقیت آمیز بوده است.

ایمپلنت دندانپزشکی فاطمی

ایمپلنت در دندانپزشکی فاطمی یکی از مهم ترین کار هایی است که می توانید انجام دهید چرا که ایمپلنت دندان در کلینیک دندانپزشکی فاطمی به صورت فوق تخصصی ارائه می شود یک نکته ی مهم در دندانپزشکی فاطمی این است که کلیه ی خدمات دندانپزشکی فاطمی دارای گارانتی 3ساله است و در مدت این سه سال اگر اتفاقی برای دندان شما بیفتد در کلینیک دندانپزشکی فاطمی درمان می شود .

بلیچینگ دندان