لیفت لثه چیست

12 سپتامبر, 2020 0
-لثه.gif

لیفت لثه  ، برخی از افراد در هنگام خندیدن مقدار زیادی از لثه شان نمایان می شود، به این حالت خنده ی لثه ای گفته می شود و از عوارض آن، کم شدن اعتماد به نفس و محروم ماندن از لبخندی زیباست. این مشکل قابل درمان است و با انجام لیفت لثه می توان آن را بهبود بخشید.

برای اصلاح طرح لبخند

جراحی فک یکی از روش های قابل انجام است؛ اما به دلیل سنگین بودن و شرایط سختِ بعد از عمل، اکثر بیماران ترجیح می دهند برای رفع مشکل طرح لبخند خود، به سراغ روش هایِ راحت‌تری همچون لیفت لثه بروند. هرچند که در موارد حاد، انجام جراحی فک ضروری خواهد بود.

اما لیفت لثه چگونه انجام می شود و چطور باعث بهبود طرح لبخند شما خواهد شد؟

برای انجام لیفت لثه، دندان پزشک از روشِ لثه برداریِ جینجی وکتومی (gingivectomy) یا افزایش طول لثه crown lengthening)) استفاده می کند. در این روش با برداشتن قسمتی از لثه، میزان بیشتری از تاج دندان نمایان خواهد شد.در لثه برداری، دندان پزشکِ متخصص، به کمک لیزر یا تیغ جراحی، قطعاتی از بافت لثه را برش می زند تا خط لثه بیمار بالاتر رود و سطح بیشتری از تاج دندان ها نمایان شود. لیفت لثه معمولا به وسیله ی لیزر انجام می گیرد. لیزر مزیت های زیادی نسبت به سایر ابزارهای جراحی دارد؛ در این حالت خون ریزی کمتر و خطر عفونت به مراتب پایین تر است، و دقت و سرعت عمل نیز به میزانِ چشم گیری افزایش می یابد. همچنین، در درمان با لیزر، غالبا به پانسمان و بخیه نیازی نخواهد بود.

لثه برداری چقدر طول خواهد کشید؟

عمل لثه برداری فقط به یک جلسه ی درمانی نیاز دارد و یک تا دو ساعت بیشتر طول نخواهد کشید. لیفت لثه بدین گونه است که ابتدا دندانپزشک موضع را بی حس کرده و سپس با لیزر قسمت هایی از لثه را برش می زند تا به لثه ی اطراف دندان شکل دهد. پس از لیفت لثه، بهتر است یکی دو روز استراحت کافی داشته باشید.

چه کسانی به لیفت لثه احتیاج دارند؟

اکثر افرادی که لبخند آن ها به صورت لثه ای است از متقاضیان انجام لیفت لثه هستند. فرم نامناسب لثه در هنگام لبخند، ممکن است به دلیل کوتاه بودنِ لبِ فوقانی یا پیشروی و برآمدگیِ بافتِ استخوانیِ اطراف دندان باشد؛ فردی که لبخند او چنین حالتی داشته باشد، به لثه برداری نیاز خواهد داشت. البته لیفت لثه فقط به دلیل زیبایی انجام نمی گیرد و در زدودن و کاهش بیماری ها و عفونت های لثه نیز سودمند است. در برخی موارد نیز، لیفت لثه برای متناسب شدنِ ارتفاع دندان ها برای روکش صورت می گیرد.

باید توجه داشت که پیش از انجام لیفت لثه حتما با پزشک متخصص مشورت شود. کسانی که ریشه ی لثه ی محکمی ندارند یا به برخی بیماری های لثه دچارند، نباید به انجام لیفت لثه مبادرت کنند.

مزیت های لیفت لثه

  • بالا رفتن زیبایی چهره و لبخند صورت
  • افزایش طول تاج دندان ها
  • تناسب و تقارن خط لثه
  • کاهش کیسه های لثه
  • وارد نیامدن آسیب به ساختار پریودنتال دندان
  • کم ترین میزان درد و خون ریزی
  • دائمی بودن درمان

معایب لیفت لثه

لیفت لثه به طور کلی باعث عارضه ی به خصوص و قابل ذکری نخواهد شد، اما همچون سایر روش های درمانی، در تعداد کمی از بیماران ممکن است واکنش هایِ آلرژیک و عوارض پس از درمان دیده شود.

لیفت لثه در دندانپزشکی فاطمی

دندانپزشکی فاطمی به صورت فوق تخصصی برای شما لیفت لثه انجام می دهد کلینیک دندانپزشکی فاطمی بهترین و جدیدترین خدمات دندان را به شما ارائه می دهد و لبخندی زیبا برای شما می سازد


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *






سوالی دارید

اکنون با ما تماس بگیرید

آدرس : تهران – خیابان فاطمی – قبل از خیابان ولیعصر – جنب مترو جهاد – کوچه غزالی – پلاک 12 – طبقه 5


شماره های تماس

۵۴۹۰۲ (۳۰ خط)
۸۸۴۹۹۳۱۴ (۱۰ خط)


دنبال کنید

فعالیت ما را

در شبکه های اجتماعی با ما همراه باشید



پشتیبانی سایت : وب گوهر