مراحل کاشت دندان یا ایمپلنت

29 آگوست, 2020 0
dental-implant.jpg

برای بازسازی طرح لبخند و جایگزین کردن دندان های افتاده یا آسیب دیده، از تکنیک ایمپلنت دندان استفاده می شود. معمولا برای کاشت ایمپلنت، متخصص این کار از پروسه‌ای مشخص پیروی می‌‌کند که در چند مرحله اجرا می‌ شود.

در پروسه جراحی ایمپلنت دندان، مراحل زیر انجام می گیرد:

۱. بررسی اولیه دهان و دندانها

پیش از انجام ایمپلنت، پزشک دهان را معاینه می کند تا معلوم شود شخص برای انجام ایمپلنت گزینه ی مناسبی است یا خیر. در این مرحله لازم است که از دندان و فک عکس گرفته شود تا وضعیت و فرم دندانها مشخص شود. پوسیدگی دندانها، سلامت لثه و تراکم استخوانِ فک از مواردی است که مورد توجه دندانپزشک قرار می گیرد.

۲. کشیدن دندان یا پیوند استخوان

اگر بقایای دندان آسیب دیده در دهان باشد، پزشک آن را می کشد تا محل برای نصب ایمپلنت آماده شود.از سوی دیگر، اگر فک فاقد استخوان کافی باشد، لازم است که پیوند استخوان انجام بگیرد. برای این کار نیاز به جراحی است و پزشک بخشی از استخوانِ دیگری از بدن را به استخوانِ فک پیوند می زند. پس از پیوند استخوان، بیمار به دوره ی سه تا چهار ماه برای بهبودی احتیاج دارد.

۳. جاگذاری ریشه دندان

پس از آماده شدن فک و دهان برای انجام ایمپلنت، دندانپزشک با ایجاد حفره ای کوچک و بدون آسیب به بافت کناری، ریشه را، که معمولا از جنس تیتانیوم است، در استخوان فک قرار می دهد و سپس آن را بخیه می زند. پیچ تیتانیومی در واقع ریشه مصنوعی دندان است و برای ایمپلنت نقش لنگر را در استخوان فک ایفا می کند. برای محافظت از ناحیه‌ی پیچ شدن دندان، از یک تاج موقت استفاده می شود.جوش خوردن پایه به فک، به دوره ای سه تا شش ماهه نیاز خواهد داشت. طی این دوره، پیچ ایمپلنت کاملا با استخوان فک جوش خورده و با لثه پیوند می یابد.

دندانپزشک برای بیمار در این دوره معمولا آنتی بیوتیک و مسکن تجویز می کند.(در روش «ایمپلنت فوری» که گاهی اوقات انجام می گیرد، پس از بیرون آوردن دندان آسیب دیده، ایمپلنت مستقیما در حفره خالی دندان قرار داده می شود. این حالت نیز به بازه ی چند ماهه برای بهبود و جوش خوردن استخوان احتیاج دارد. البته بهتر است عجله نکنید و از روش های مطمئن‌تر برای ایمپلنت دندان استفاده کنید، چون در روش فوری میزان پس زدن ایمپلنت زیاد است.)

۴. قرار دادن تاج دندان

در مرحله آخر و پس از طی شدن دوره ی بهبودی، تاج موقت برداشته شده و به جای آن اباتمنت ((abutment قرار داده می شود. اباتمنت پیچ را به تاج متصل می کند و موجب پشتیبانی از آن می شود. تاج دائمی، که همان دندان مصنوعی نهایی است، بر روی اباتمنت نصب می شود. تاج دندان به دو صورت ثابت و متحرک قابل نصب است. اگر تاج دندان متحرک باشد می توان آن را روزانه برای تمیز کردن از جا در آورد.

اگر تاج ثابت باشد دائمی است و دیگر نمی توان آن را از دهان در آورد. در انتخاب بافت پروتز دندان باید دقت کرد که هم رنگ و شبیه به سایر دندانها باشد.

دندانپزشکی فاطمی و خدمات زیبایی دندان

کلیه ی خدمات زیبایی دندان بعد در دندانپزشکی فاطمی بدون این که کمکی دریغ شود برای شما انجام می شود تا یک طرح لبخند زیبا و تاثیر گذار را داشته باشید . تمامی خدمات دندان و زیبایی دندان در دندانپزشکی فاطمی فوری و بدون این که وقت شما هدر شود انجام می شود حتما برای این که از کلینیک دندانپزشکی فاطمی وقت بگیرید با ما تماس بگیرید

بلیچینگ دندان

 


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *






سوالی دارید

اکنون با ما تماس بگیرید

آدرس : تهران – خیابان فاطمی – قبل از خیابان ولیعصر – جنب مترو جهاد – کوچه غزالی – پلاک 12 – طبقه 5


شماره های تماس

۵۴۹۰۲ (۳۰ خط)
۸۸۴۹۹۳۱۴ (۱۰ خط)


دنبال کنید

فعالیت ما را

در شبکه های اجتماعی با ما همراه باشید



پشتیبانی سایت : وب گوهر