درمان ریشه دندان چیست؟

14 دسامبر, 2020 0
-ریشه-دندان1.jpg

درمان ریشه دندان چیست؟ چه موقع نیاز به درمان ریشه دندان داریم؟ چرا باید درمان ریشه دندان انجام دهیم؟
درمان ریشه در واقع همان عصب کشی است که شما با آن آشنا هستید در این بخش دکتر معالج با خارج کردن بافت عفونی دندان که آسیب دیده و غیر قابل برگشت است از داخل تاج و کانال های ریشه ای دندان و با ایجاد سدی محکم باعث سالم ماندن فضای استخوانی دور ریشه دندان می شود.
اگر پزشک به شما گفت که نیاز به درمان ریشه دندان دارید، نترسید و در واقع شما نیاز به عصب کشی دارید تا از عفونت بقیه دندان جلوگیری کرده باشید.
درمان ریشه دندان در مواقعی انجام می شود که دندان شما بیش از حد پوسیده شده یا بر اثر ضربه یا شکستگی دچار عفونت شده است؛ در این زمان تنها راه حل مناسب عصب کشی یا درمان ریشه دندان است تا از خرابی بیشتر دندان شما جلوگیری کند و نیاز به کشیدن دندان نباشد.
درمان ریشه دندان بیش از 95 درصد موفقیت آمیز است و در حفظ عملکرد دندان شما بسیار حائز اهمیت است.

درمان ریشه دندان

درمان ریشه دندان در دندانپزشکی فاطمی چگونه است؟

درمان ریشه دندان چیست؟ و چگونه است؟

در درمان ریشه دندان به دنبال پاکسازی و آماده سازی کانال های داخل ریشه هستند. در این پاکسازی به دنبال خارج کردن بافت های عفونی و خالی کردن مقداری از عاج دندان هستند و از ابزار های برشی و برقی مخصوص و پیشرفته استفاده می کنند. در این عمل از شوینده های شیمیایی برای پاکسازی و پاککردن میکروب از محیط دندان استفاده می کنند.
برای وارد نشدن میکروب به داخل ریشه دندان در حین انجام کار امور خاصی انجام میدهند. بعد از گذشت از این مراحل داخل کانال ریشه دندان را با مواد مخصوص پر می کنند و سد محکمی در برابر آلودگی و ود میکروب ایجاد می کنند.
درمان ریشه دندان در دندانپزشکی فاطمی یکی از بخش های حساس و نیاز به دقت بالا در دندانپزشکی است زیرا این عمل بدون دیدن طول کانال و تنها بر پایه دانش و تجربه انجام می شود.

درمان ریشه دندان

چرا باید بعد از درمان ریشه دندان روکش کرد؟

از آنجایی که گفته شد درمان ریشه دندان بیشتر به علت پوسیدگی یا ضربه خوردن به دندان انجام می شود زیرا در این حسن به مینا و عاج دندان صدماتی وارد شده است و باعث تغییر ماهیت بافت آن ها شده است. در انجام درمان ریشه دندان تمامی ساختار هایی که آسیب دیده اند و خراب شده اند پر می شوند. اما روکش دندان جهت بازسازی و حفاظت از ساختار دندان تخریب شده صورت می گیرد و باعث بالا رفتن عمر دندان می شود.

درمان ریشه دندان همراه با درد است؟

برای خیلی از افراد این طور به نظر می آید که درمان ریشه دندان از نامش که پیدا است درمان سختی است و همراه با درد بسیار است. اما این درد بیشتر از دردی نیست که شما هر روز به دلیل خرابی دندان خود حس می کنید. پزشک معالج شما بعد از اطمینان از بی حسی کامل شروع به انجام امور مربوطه می کند و شما در این حین هیچ دردی را متوجه نخواهید شد.
اما موارد خاصی نیز وجود دارد که بی حس کردن موضعی آنها با مشکلاتی رو به رو است مثل آبسه کردن دندان یا عفونت های اطراف دندان؛ که البته در این مواقع از تکنیک های جانبی استفاده می کنند تا دندان بیمار بی حس شود.
البته بسیار طبیعی است که بعد از اتمام کار و تمام شدن اثر بی حسی شما درد احساس کنید و باعث آزردگی شما شود اما این درد بسیار موقت است و سریعا پایان می یابد.
ممکن است بعد از این جراحی اطراف دندان شما التهاب یابد یا ذرات ریز بافت دندان از دهان شما خارج شود.

معمولا این چنین دردهایی را با مصرف مسکن می توان کنترل کرد مگر اینکه در مواردی درد بسیار باشد که باید با پزشک معالج خود دوباره مشورت کنید و در صورت لزوم آنتی بیوتیک مصرف کنید.

درمان ریشه دندان

خدمات دندانپزشکی فاطمی

دندانپزشکی فاطمی خدمات مختلفی از جمله ایمپلنت دندان، درمان ریشه، جراحی لثه، بلیچینگ دندان، پروتز دندان ثابت و متحرک، ترمیم دندان و … ارائه می دهد، این دندانپزشکی با 15 سال سابقه کار به عنوان یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین دندانپزشکی های تهران واقع در فاطمی است که با رعایت تمام نکات بهداشتی نسیت به درمان و زیباسازی دندان های شما می پردازد.

دندانپزشکی فاطمی همواره در راستای رضایتمندی مشتری تلاش می کند و با تیمی مجرب و با سابقه تمامی خدمات دندان شما را با رعایت نکات بهداشتی و همچنین با نهایت دقت انجام می دهند.

 

 

 


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *






سوالی دارید

اکنون با ما تماس بگیرید

آدرس : تهران – خیابان فاطمی – قبل از خیابان ولیعصر – جنب مترو جهاد – کوچه غزالی – پلاک 12 – طبقه 5


شماره های تماس

۵۴۹۰۲ (۳۰ خط)
۸۸۴۹۹۳۱۴ (۱۰ خط)


دنبال کنید

فعالیت ما را

در شبکه های اجتماعی با ما همراه باشید



پشتیبانی سایت : وب گوهر