روش ضدعفونی کردن مسواک

15 می, 2022 0
How-to-disinfect-the-toothbrush.jpg

راه های ضدعفونی و تمیز کردن مسواک

یکی از موضوعاتی که در دندانپزشکی فاطمی به آن می پردازیم، این بار روش ضدعفونی کردن مسواک می باشد. می دانید که نظافت دهان و دندان یکی از اصول اولیه سلامت نگه داشتن دندان هاست، پس نگهداری از مسواک و ضدعفنوی کردن آن نیز حائز اهمیت می باشد.

شما حداقل در طول روز یکبار مسواک می زنید، مسواک زدن باعث از بین رفتن باکتری و پلاک های جمع شده روی دندان ها و سطح زبانتان خواهد شد. حال در نظر بگیرید که پس از مدتی چه میزان باکتری و آلودگی روی مسواک شما جمع خواهد شد. به علاوه اگر مسواکتان را در فضای دستشویی نگهداری می کنید، حجم باکتری های جمع شده روی مسواک چند برابر خواهد شد.


روش تمز کردن مسواک دندانپزشکی فاطمی

نحوه ضدعفونی کردن مسواک

ضدعفونی کردن مسواک روش های مختلفی دارد که در ادامه موثرترین روش ضدعفونی کردن مسواک را به شما آموزش خواهیم داد:

از آب داغ برای تمیز کردن مسواکتان استفاده کنید، قبل و بعد از استفاده کردن از مسواک آن را با آب داغ آبکشی کنید. این ابتدایی ترین راه برای تمیز کردن مسواک است. آب گرم باعث از بین بردن باکتری ها خواهد شد. معمولا این روش برای تمام افراد کفایت می کند تا مسواکی تمیز داشته باشند. بنابراین قبل از اینکه خمیر دندان را روی مسواک بزنید، مسواک را با آب گرم بشویید ( آب گرمی که از آن بخار بلند شود)

روش دیگر برای ضدعفونی کردن مسواک استفاده از دهانشویه می باشد. اگر آب گرم خیال شما را راحت نمی کند، این روش را نیز کنار قبلی امتحان کنید. به این صورت که مسواک را داخل دهان شویه ضد باکتری قرار دهید تا ضدعفونی شود. البته یادتان باشد این روش می تواند باعث فرسوده شدن سریع تر مسواک شما بشود چرا که دهان شویه ها دارای موادی هستند که مو های مسواک را از بین می برند.


روش تمیز نگهداشتن مسواک

ضدعفونی کردن سر مسواک برقی

مورد دیگری که در دندانپزشکی اقساطی فاطمی آن را با شما بررسی خواهیم کرد، تمیز کردن سر مسواک برقی است. در اکثر موارد سر مسواک برقی را با روش قبلی که گفتیم می توانید تمیز کنید، منتها اول مطمئن شوید که سر مسواک از بدنه برقی آن جدا شده است. اگر سر مسواک برقی از بدنه آن قابل جدا شدن نیست، از آب داغ استفاده کنید و آن را در مکان خشک و تمیزی قرار دهید، اگر می خواهید برای ضدعفونی بیشتر از دهان شویه استفاده کنید مسواک برقی را سریع در دهانشویه بخیسانید.

روش تمیز نگهداشتن مسواک چیست؟

به غیر از روش هایی که برای ضدعفونی کردن مسواک نام بردیم، روشی برای تمیز نگهداشتن مسواک نیز ارائه شده است. مهم ترین کار این است که تا می توانید مسواک را از فضای توالت و دستشویی دور نگه دارید، مسواک در آن فضا باکتری و آلودگی های زیادی را به خود جذب می کند. به علاوه اگر خانواده ای چند نفره هستید، مسواک هایتان را حداقل چند سانتی متری از هم فاصله بدهید. اگر هم مسواکتان در فضای نزدیک به توالت قرار دارد حتما آن را در محفظه ای در بسته قرار دهید.

برای تمیز نگه داشتن مسواک باید آن را در محلول پراکسید هیدروژن نگه دارید و این محلول را روزانه باید عوض کنید. این روش در مطالعه ای در سال 2011 ثابت کرده که باعث به حداقل رساندن رشد باکتری ها روی مسواک می شود.


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *






سوالی دارید

اکنون با ما تماس بگیرید

آدرس : تهران – خیابان فاطمی – قبل از خیابان ولیعصر – جنب مترو جهاد – کوچه غزالی – پلاک 12 – طبقه 5


شماره های تماس

۵۴۹۰۲ (۳۰ خط)
۸۸۴۹۹۳۱۴ (۱۰ خط)


دنبال کنید

فعالیت ما را

در شبکه های اجتماعی با ما همراه باشید



پشتیبانی سایت : وب گوهر